به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، «سعدالله وطن خواه» گفت: طرح توسعه فرودگاه رامسر که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده بود، طی ۱۱ سال به اتمام و بهرهبرداری رسید.
وی افزود: موانع موجود در اطراف باند فرودگاه رامسر سبب عدم استفاده مناسب از باند جدید این فرودگاه شدهاست که در حال رفع موانع هستیم.
مدیر کل فرودگاههای استان مازندران گفت: رفع موانع پروازی، چشم انداز خوبی برای توسعه بخش گردشگری ایجاد میکند.
وی افزود: طرح جامع فرودگاه رامسر در یک سال گذشته تصویب شده و در حال مطالعه و آماده ابلاغ است و با اجرای آن و شروع پروازهای بدنه باریک با ظرفیتهای متوسط نیاز به توسعه ترمینال و توسعه اپرون و ساختمانهای جانبی دارد که طرحهای توسعه آغاز خواهد شد.
وطن خواه تصریح کرد: با بهره برداری از باند جدید فرودگاه رامسر پروازها توسط شرکتهای هواپیمایی بسته به میزان تقاضا و ظرفیت پروازی انجام میشود و با وضعیت کنونی مسیرهای پروازی در ۵ شهر شیراز، اهواز، مشهد، کیش و اصفهان اضافه و تعداد سایت پروازها در طول هفته به ۴ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی به علت درآمدهای محدود، هزینههای ارزی و درآمدهای ریالی پاسخگوی رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر نیست و نیازمند عزم ملی برای بهرهبرداری مناسب از باند جدید فرودگاه رامسر هستیم.
وطنخواه افزود: فرودگاههای کشور ضررده هستند، اما به لحاظ تعهد اجتماعی که داریم برای خدمت بهتر به مردم تلاش خواهیم کرد.
وی گفت: روند توسعه فرودگاه رامسر در افق ۱۵ ساله شامل ساختمان ترمینال، ساختمان آتش نشانی، توسعه اپرون جدید و بخشی از ساختمانهای حفاظتی است.